Velkommen til min lappeverden

fredag 15. april 2011

Påske

I år har jeg sydd meg ny påskeduk og kombinert maskinbroderi og lapper , det er jo så mye lekre og morsomme design å bruke:)

Det ble en “rokka” påskeløper denne gangen.DSCF0868

Påska er lange frokoster og masse deilig mat så da er det kjekt å ha bokser til rundstykker og egg slik at de holder seg varme under hele måltidet. Det er bokser etter mønster fra Bente Malm¨'s “søndagsfrokost” som er brukt. I morgen skal jeg sy meg dekkebrikker i samme stil.  Det er meldt regn i helga og det betyr syvær :)……….se hvor lei meg jeg ble………. Men når påskedagene setter inn vil jeg ha SOL, snø og hvite vidder……………..og et stitcheri i sekken…….:)

 DSCF0870

Merkene som er påsydd boksene stod i “Hjemmet” i 1937. Jeg hadde lyst til å finne noe som var relatert til mat og av god gammel årgang, og jeg fant en  Freia reklame og en  Regina reklame med bakepulver . Reginareklamen gjengir en  oppskrift på  formkake. Kanskje jeg skal prøve å bake den en gang…………

Billedkvaliteten er ikke noe å skryte av,om det er fotografen eller utstyret det er noe galt med kan vel diskuteres………….jeg heller mest til fotografen denne gangen ………

1 kommentar:

PJs Lapperier sa...

Keep on Rocking!!! Härftig löpare.