Velkommen til min lappeverden

torsdag 29. september 2011

Forberedelser til strikkekveld/quiltekaffe på Fjordkroa i Straumsnes 5. oktober

I dag har jeg fått pakka ned  garnpakker med  mønster og laget noen lekre stoffpakker som skal med til Fjordkroa førstkommende onsdag. Det vil bli demonstrert både hakking og diverse strikketeknikker, bl annet hvordan man starter å legge opp 2 sokker fra tåa . Det finnes så mange flotte sokker i hefter og ute på nettet, noen ligger ute som gratisoppskrifter, andre kan man få kjøpt for en rimelig penge.

I dag har jeg vært på Ravelry og kjøpt meg 2 lekre sokkeoppskrifter av Bitta Mikkelborg (Blog: Meisebo), hun lager utrolig mye flott. Gleder meg til å ta fatt på de etterhvert, men først er det “Tå opp sokker” i “Sterk” fra Du store alpakka. Det skal bli morsomt å se hvordan det går, for det er første forsøk og engelsk mønster og demo videoer fra You tube. (Hva skulle man gjort uten google Smilefjes)))

SDC10848                     SDC10857          SDC10849

Stoffpakke til “Annas lille veggteppe” av AnnAKa

SDC10859                 SDC10861

En smakebit av garn og garnpakker

Ingen kommentarer: