Velkommen til min lappeverden

torsdag 8. september 2011

Høst i fjellet

 

SDC10785

Nå har jeg hatt noen fine dager i fjellet, skikkelig rekreasjon for kropp og sjel.
Det har blitt flotte høstfarger nå og selv om det har vært meldt regn, så har det vært hatt bra turvær  for mine to firbeinte og meg……………..og vi har fått konstatert at de begge er helt uinteressert i å jage sau.

Riktignok har de vært på kurs for dette, men for islenderen har det sittet langt inne å ikke bry seg med sauen.Men nå går hun perfekt ved siden av meg og ser en helt annen retning enn sauen………..etter et nærmøte med en søye som stampa med beinet ble hun kurert for det!

Ved siden av naturopplevelsene har jeg kost meg med symaskin og fått sydd både gardiner og nye duker til hytta.

SDC10761

Her har jeg brukt gardinstoffet og lin og pyntet litt med en blonde som jeg kjøpte på et samvirkelag på turen opp.

SDC10803

Dette er resultatet av feilskjærte remser etter produksjon av Bente Malms “Søndagsfrokost”.
Remsene ble sydd sammen og har nå ligget en stund til “modning”.

Når jeg nå så det siste mønstret til Bente Malm, “Kaffepause” ,fikk jeg idden med dele remsen i to og sy sammen igjen.
På fjellet hadde jeg ikke tilgang til så mye “stasj”, så det ble skyggeapplikasjon som pynt.

Fargene på bildet er litt missvisende, det er vanskelig å ta bilder i lampelys om kvelden.

utsikt fra syplass

Å dette er utsikten når jeg syr.

Ingen kommentarer: