Velkommen til min lappeverden

lørdag 10. april 2010

Påsken vel overstått

Det har vært lite aktivitet på bloggen en stund, men her kommer det bilder av 2 ferdige produkter:)

For en tid tilbake sa jeg ja til å lage et lite bryllupsteppe. Her er resultatet.

DSCF0192

Mitt første teppe med bilder laga jeg for godt over 10 år siden, lenge før det fantes fototransferutstyr med kvalitet, det var gumiert  strykeark og forferdelig å sy i. Datautstyret var heller ikke av dagens kvalitet, jeg tror det tok flere timer å skrive ut bildene på en gammel fotoskriver.

Jeg trodde også jeg hadde kommet på noe helt genialt,bruke bilder i tepper…ja ja, noen måneder senere så jeg noe tilsvarende i et amerikansk quilteblad……………:)

Det var en gave til en som drev med fortgrafering så jeg var rimelig stolt av meg selv når jeg hadde klekt ut denne ideen.

Men teppet vekket oppsikt og ble godt mottatt av jubilanten.

Vårduk

Endelig er duken som ble påbegynt på kurs i Molde ferdig og

ligger på stuebordet. DSCF0194

1 kommentar:

Merete sa...

Kjempeflott teppe!