Velkommen til min lappeverden

søndag 4. desember 2011

2. SØNDAG I ADVENT

Denne helga har vært den store lefsebakehelga og i dag har jeg bakt krotekaker eller Vestlandslefser.
Mannen i huset har blitt rene proffen på steiking og med smaksprøver underveis holdt han stand!

Tidligere har jeg smurt lefsene og lagt de i fryseren bruksklare, men i år var fryserern full etter gubbens utallige soppturer og fisketurer.
Kjekt da med lefser som kan tørkes og bløtes opp igjen før bruk. Da er de også anvendelige til fingermat og ikke bare som søtsnop!

Her i huset må det bakes glutenfritt, og siden jeg av erfaring vet at det ofte googles etter oppskrifter som noen har prøvd ut, tenkte jeg å legge ut disse oppskriftene med mine erfaringer nå gjennom flere år.

For at de skal kunne skrives ut har jeg lagt de ut som pdf filer som kan lastes ned. Dette har jeg ikke prøvd før, så jeg håper det fungerer. Gi meg gjerne beskjed på mail om det er problemer
ildri@quiltebua.no. Jeg kan eventuelt sende oppskriften pr mail om noen ønsker det.

Nedlasting av filene som pdf for å skrive de ut krever at man har en facebook konto.

SDC10914 (1024x768)

Krotekaker /vestlandslefse. Glutenfrie

Oppskrift på Krotekaker kan lastes ned her

 

Tjukklefser oppskrift - Glutenfrie

 

Du må ha adobe reader for å lese oppskriftene.

reader_128(Trykk på ikonet)

 

Siden vi også skriver 2. søndag i advent, fant jeg ut at det var på ride å få ferdigstilt adventskransen min. Den ble lilla og sølvinspirert i år.

SDC10916 (1024x768)

He en fortsatt flott adventstid

 

Ildri

1 kommentar:

Sølvis blog sa...

Tusen takk for begge oppskriftene.,
Så flott at du fant utav det med pdf'ene. Da blir vel neste blogginnlegget litt om hvordan du gjorde det da.
Misunner deg forresten den konserten ja - de to kan synge så taket løfter seg.