Velkommen til min lappeverden

lørdag 11. februar 2012

Mitt leketøy jobber

Lørdag  og søndag

Det får ikke hjelpe at det er lørdags kveld…………… for  ingen  tv underholdning som serveres på lørdag kan måle seg med dette leketøyet.
Her har jeg brukt bokstaver som ligger inne i maskinen og broderier som er innebygd til å lage en liten “hustavle”.

Maskinen er er en brother Innovis 1e, men er av Mia døpt til den “Den stora blå”. Dette er en knallmaskin, og jeg har testet mange maskiner opp gjennom årene!

SDC11026 (1024x768) <SAMSUNG DIGITAL CAMERA>

I løpet av morgendagen kommer forhåpentligvis resultatet.

Dag 2. Morsdag og sydag

Helt greit med snøslaps og dårlig turvær, så får man ikke dårlig samvittinghet om man tilbringer dagen ved symaskina og ikke i skiløypa.
Men hundene har fått sin langtur, så frisk luft har jeg da fått i dag.

Her er noen flere bilder av vidundret, samt det ferdige resultatet. Opprinnelig tenkte jeg å lage et lite veggbilde, men ombestemte meg underveis og laga ei  pute istedet.

Det mest geniale er jo at maskina scanner inn stoffet slik at man får en nøyaktig plassering av quiltemønstret ,uten å måtte finjustere stoffet inn i ramma.Helt klart en stor fordel, og så ser man hvordan resultatet blir også.

Har desuten vært på designhandel hos Sewswell igjen i dag og de må prøves ut. Det ser ut som sytørka er over etter hvert som dagene og kveldene blir lengre og lysere.

Ha en fin søndag

 

Ildri

2 kommentarer:

PJs Lapperier sa...

Den Stor Blå ser verkligen STOR ut!!
Blir så frestad :o)

2ne sa...

Så gøy og finne bloggen din :-)
Har akkurat kjøpt meg den store blå selv og koselig og se hva andre bruker denne flotte kreative maskinen til. Har lagt deg til i bloggliste og er følger nå - slik at jeg ikke går glipp av noe :-))))
Ønsker deg en kreativ helg.
Quilteklem