Velkommen til min lappeverden

søndag 9. desember 2012

Juleforberedelser

Nå er vi kommet midt i desember og julesnøen har kommet,litt for tidlig til å si at det blir en hvit jul, men det er lov å håpe. Jeg har alltid syns at adventstiden er den kosligste tiden, tradisjoner som skal holdes i hevd, julemusikk og masse lys og varme og ikke minst produksjon av julegaver.

I år har jeg sydd nye lyslykter etter ide og mønster fra Bente Malm, riktignok ikke helt etter oppskrifta da jeg har byttet ut  blonder med angelina. Jeg har også sydd masse pannebånd i ull og flees med broderier på. Trodde jeg skulle greie å produsere nok til å bli med på julemesse, men det ble ikke i år heller, men neste år da………

_DSC5672 (1024x680)
Et av pannebånda er med som “linselus”

Litt bakverk har det også blitt. Glutenfrie tykklefser,  i år testa jeg ut en ny oppskrift med sort hell,de var knallgode.

_DSC5690 (1024x680)

Tovet nisse til vinposen etter oppskrift fra et ukeblad. Hjemmet 50/11

_DSC5693 (1002x1024)

…..og noen andre smånisser og kuler ……mer eller mindre fri fantasi

_DSC5694 (1024x680)

og en ullkjole til jul

_DSC5678 (680x1024)

bilder av resten av produksjonen får vente til etter jul……………

 

Ønsker alle en riktig fin adventstid og god jul

Ildri

Ingen kommentarer: