Velkommen til min lappeverden

søndag 29. mai 2011

Mere pil

I dag viste værgudene seg fra sin beste side med sol og pent vær hele dagen. Å flette med pil krever ganske stor plass, slik at det var greit å holde på utendørs.

Hovedproduktet var fletting av  en kurv hvor vi lærte å bygge den opp med forskjellig type fletteteknikker,  og hvor vi tilslutt satte på hank.

I tillegg laget vi meisebolleholdere som blir flott å henge ut til vinteren.

Noen fikk laget seg flotte blomsterstativ, og nå gleder jeg meg til å ta fatt på min egenproduserte pil som har ligget til tørk siden i vinter.

Blomsterstativer er veldig dekorative i hagen og det kommer nok opp flere slike etterhvert . Øvelse gjør mester sies det, og jeg tror jeg trenger litt mer øvelse…………

Her er noen bilder av kurset og produktene

Siden værgudene ikke gråt i kveld heller kunne jeg fortsette etter at jeg kom hjem og fikk dermed laget meg 2 stativ til noen høye planter som jeg har.

Jeg hadde litt lite pil å flette med, slik at jeg måtte spe på med greiener på det ene stativet mitt, men det viktigste er at det hindrer planten i å bli liggende flat når neste regnskyll og vind tar tak……….

DSCF0943DSCF0944

Ingen kommentarer: