Velkommen til min lappeverden

tirsdag 31. mai 2011

Nye brikker

Jeg har lenge tenkt å sy meg nye spisebikker. Siden det går mot sommer , tenkte jeg at de måtte være litt lyse og “sarte”.

Vi bruker også brikker når vi er ute med campingbilen og derfor fant jeg ut at jeg skulle lage noen som også passet til mitt “clas olson  servise i  bilen.Smilefjes

Tripp ,trapp, tresko …….ble dette..Mugrugs med et motiv inspirert av en blomst AnnaKa har hatt på et mønster.Ellers er det fri fantasi.

DSCF0955

Har også sydd et par duker til å ha på bordet i bilen, samt et trekk til en reisedagbok. Jeg pleier alltid å skrive litt når vi er ute på tur slik at jeg kan mimre litt utover vinteren. Trekket er inspirert av Leanne Beasley’s “Romancing the road trip”

DSCF0952

DSCF0950

 

DSCF0951

5 kommentarer:

Sigrun sa...

Så flotte ting du har sydd. Blei helt inspirert jeg. God ferie, trekket du har laget til feriedagboka er kjempeflott.

Edny sa...

Så fine og praktiske ting. Den quiltingen gjorde mye av seg :) Nå fikk jeg også veldig lyst å sy.

Bolg-frua sa...

det er ikke sytørke du lider av i alle fall :)))
Flotte spisebrikker og mugrugsen har jeg sansen for.
Den pilgreia må vi snakkes om.... så interessant ut!

Astrid sa...

Lekre spisebrikker, mug rug og duker! Enig med Sigrun; ble inspirert jeg også, men her går det i tote bag'er for tiden.

Marit sa...

Nå kan sommeren komme, flotte ting du har sydd;)